6   TIMSS 2011 Dále je uvedena tabulka nabízející srovnání úspěšnosti českých žáků s  mezinárodním průměrem. U  většiny úloh je možné také porovnat úspěšnost českých žáků v  řešení dané úlohy v  letech 2007 a  2011. Tabulka pro zajímavost rovněž uvádí zvlášť úspěšnost dívek a  úspěšnost chlapců.Další částí je hodnocení úlohy. Úlohy mají v  zásadě dvojí charakter: úlohy otevřené s  tvorbou odpo-vědi a  úlohy uzavřené s  možností výběru odpovědi. U  úloh s  tvorbou odpovědi je vždy uvedena tabulka s  podrobným popisem vyhodnocování žákovských odpovědí. Dále pak tabulka četností těchto odpovědí. U  druhého typu úloh je vždy uvedena tabulka četností výběru jednotlivých možností s  podbarvenou správnou odpovědí.Úloha je zakončena krátkým komentářem, jehož tvůrci jsou odborníci v  testovaných oblastech. Komentáře přinášejí rozbor řešení úlohy, poukazují na úspěchy i  slabiny českých žáků a  snaží se analy-zovat možné příčiny chybných odpovědí nebo případné nízké úspěšnosti řešení.Pro snadnější aplikaci v  běžné výuce jsou úlohy řazeny tematicky podle charakteru učiva a  jeho třídění v  šetření TIMSS, nedodržují tedy logiku testových sešitů.Elektronická část publikace na CD přináší kompletní přehled úloh uvolněných z  šetření TIMSS 2011 ve stejné struktuře, jako je tomu v  této publikaci. Dále čtyři testové sešity použité v  roce 2011  – v  každém jsou úlohy z  matematiky i  z  přírodních věd. Tyto sešity umožňují zadat žákům ve výuce buď jejich část, nebo test jako celek. Kromě toho obsahuje elektronická publikace 12 bloků úloh (šest matematických a  šest přírodovědných), ze kterých byly testy složeny. Součástí CD je dále publikace Výzkum   TIMSS  2007:  Úlohy z  matematiky a  přírodovědy pro 4.  ročník, vydaná Ústavem pro informace ve vzdělávání v  roce 2009, Národní zpráva TIMSS 2011, která přináší hlavní výsledky českých žáků v  mezinárodním kontextu, a  Koncepce mezinárodního šetření TIMSS 2011.Hlavní zdroj použitý při přípravě publikace: TIMSS 2011 Assessment. Copyright ©  2013 International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Publisher: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College, Chestnut Hill, MA and International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), IEA Secretariat, Amsterdam, the Netherlands.