32   TIMSS 2011 Úloha M27 (M02-01)David jel nejprve 4,8 km autem a  pak jel ještě 1,5 km autobusem. Kolik kilometrů David ujel?A)	 6,3 km B)	 5,8 km C)	 5,13 km D)	 4,95 km Cíl úlohy: Sčítání a  odčítání desetinných čísel Dovednost: Používání znalostí Obtížnost: 2 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)Česká republika (2011)58,6 43,5 72,9 Mezinárodní průměr (2011)60,2 57,7 62,9 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 Četnost (%) 2011 58,6 3,7 33,7 2,0 Jednoduchá slovní úloha, při jejímž řešení žáci prokazují, že umí sečíst dvě desetinná čísla se stej-ným počtem desetinných míst a  s  přechodem přes řád jednotek. Třetina českých žáků zvolila ne-správnou možnost C, ve které jsou desetinnou čárkou odděleny dva samostatné součty čísel před a  za desetinnými čárkami. Pozorujeme velmi vysoký rozdíl v  úspěšnosti českých chlapců a  dívek.Úloha M28 (M03-05)Napiš číslo, které je větší než 5 a  menší než 6.Cíl úlohy: Řešení úloh s  jednoduchými zlomky nebo desetinnými čísly Dovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 3 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)45,7 43,3 47,6 Česká republika (2011)46,6 43,3 49,5 Mezinárodní průměr (2011)48,3 45,7 50,9