66   TIMSS 2011 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 3,5 11,9 69,2 12,9 Četnost (%) 2011 2,1 13,5 74,1 9,5 Úloha testuje prostorovou představivost a  měla poměrně vysokou úspěšnost řešení. Úloha M59 (M03-11)Školní hřiště má tvar čtverce. Jeho délka je 100 metrů. Radka obešla celé hřiště po okraji. Jakou vzdálenost ušla?A)	 100 metrůB)	 200 metrůC)	 400 metrůD)	 10 000 metrůCíl úlohy: Počítání obsahů a  obvodů čtverců a  obdélníků, určení a  odhad obsahů a  objemůDovednost: Používání znalostí Obtížnost: 3 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)55,6 48,3 61,3 Česká republika (2011)60,2 53,8 65,7 Mezinárodní průměr (2011)49,6 47,2 52,0 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 30,4 8,6 55,6 1,7 Četnost (%) 2011 28,5 8,1 60,2 2,2 Jednoduchá geometrická slovní (aplikační) úloha, při jejímž řešení musí žáci prokázat, že umí mate-matizovat reálnou situaci  – identifikovat danou veličinu (délka strany čtverce) a  hledanou veličinu (obvod čtverce)  – a  hledanou veličinu vypočítat. Pro nesprávnou matematizaci reálné situace svědčí zejména výběr nesprávné možnosti A, která měla poměrně vysokou četnost.