Matematické úlohy   73 Úloha M66 (M07-12)Diagram zobrazuje počet modrých, červených a  černých per, které má učitel ve stole. O  kolik více je červených per než černých per?A)	 o  2 více B)	 o  4 více C)	 o  6 více D)	 o  8 více Cíl úlohy: Využívání informací z  různých reprezentací dat k  zodpovězení náročnějších otázek Dovednost: Používání znalostí Obtížnost: 3 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)43,6 37,8 48,9 Česká republika (2011)55,5 50,6 60,4 Mezinárodní průměr (2011)54,6 52,0 57,0 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 5,3 44,1 3,3 43,6 Četnost (%) 2011 3,9 34,6 3,1 55,5 Jednoduchá slovní úloha, v  níž kvantifikované údaje nejsou zadány v  textu, ale pomocí sloupcového diagramu. Při řešení musí žáci prokázat schopnost čtení údajů z  diagramu, na jehož vodorovné ose je neúplně popsaná stupnice (číselná osa) s  jednotkou větší než jedna. Vysoká četnost nesprávné možnosti B indikuje, že žáci chybně určili velikost jednotky na stupnici, respektive automaticky předpokládali velikost jednotky jedna, aniž by tento předpoklad konfrontovali s  popisem bodů vy-značených na stupnici. Úspěšnost českých žáků se ve druhém šetření zvýšila o  více než 10 procent-ních bodů a  vyrovnala se mezinárodnímu průměru.Barva per Modrá Červená Černá Počet per Pera učitele 4         8         12       16       20