Přírodovědné úlohy   95 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 24,9 8,1 11,5 51,7 Četnost (%) 2011 21,7 6,4 8,3 62,1 Také tato úloha patří mezi obtížnější, neboť žáci musí aplikovat znalosti  problematiky populací a  jejich životaschopnosti. Správně dokázalo zodpovědět otázku 62 % českých žáků. Druhou nejčas-tější volbou byla alternativa A, kde žáci zřejmě předpokládali, že může dojít k  páření mezi různými poddruhy tygra, např. mezi tygrem sibiřským a  ussurijským, či dokonce mezidruhově, např. mezi tygrem a  lvem (média např. informovala o  narození kříženců lva a  tygřice, kteří nesou název „ligr“). To však nebyla alternativa správná, neboť i  tak by došlo k  vyhynutí konkrétního druhu tygra. Úloha P12 (S07_ 01)Který z  následujících živočichů se na začátku svého vývoje nejvíce podobá dospělému jedinci?A)	 mol B)	 člověk C)	 žába D)	 motýl Cíl úlohy: Vědět, že se rostliny a  živočichové rozmnožují jen s  jedinci stejného druhu a  jejich potomci jsou podobní svým rodičům Dovednost: Prokazování znalostí Obtížnost: 4 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)71,9 75,7 68,5 Česká republika (2011)66,9 66,2 67,6 Mezinárodní průměr (2011)54,5 53,8 55,1 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 10,4 71,9 7,1 5,9 Četnost (%) 2011 15,3 66,9 8,1 6,9 S  řešením úlohy si žáci poradili velmi dobře, i  když je dle klasifikace úloh TIMSS zařazena mezi obtížné. Zatímco v  případě rozdílů mezi jednotlivými stádii vývoje žab a  motýlů zpravidla žáci ne-měli problémy, u  méně známého zástupce hmyzu  – mola  – polovina žáků, kteří správnou odpověď neznali, zvolila tuto možnost. I  tak se četnost správných odpovědí pohybovala nad mezinárodním průměrem.