106   TIMSS 2011 Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 70 79 99 Četnost (%) 2007 66,8 12,5 20,1 0,6 Četnost (%) 2011 63,6 12,2 22,8 1,4 S  problematikou ochrany životního prostředí se žáci setkávají jak na  úrovni formálního, tak na  úrov-ni neformálního vzdělávání. Tomuto faktu odpovídá jejich úspěšnost. Lze se rovněž domnívat, že kdyby namísto nutnosti samostatné formulace odpovědi na zadanou otázku, což je pro ně vždy ob-tížnější, volili mezi nabízenými variantami, byl by jejich výsledek ještě výrazně lepší.Úloha P24 (S01_ 11)Popiš dvě činnosti člověka, které mohou způsobit vyhynutí zvířat.Cíl úlohy: Vysvětlit způsoby, jakými mohou lidé ovlivňovat životní prostředí; obecně popsat příklady toho, jaký vliv má znečišťování na lidi, rostliny, živočichy a  jak mu lze předcházet či jej snižovat Dovednost: Používání znalostí Obtížnost: 4 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)26,7 24,5 28,8 Česká republika (2011)33,0 28,6 37,8 Mezinárodní průměr (2011)27,9 26,8 29,0 Hodnocení Poznámka: 	 Každá ze dvou odpovědí se kóduje zvlášť. Stejný kód může být udělen dvakrát, jsou-li odpovědi založeny na obecných kategoriích. Pokud jsou ovšem obě odpovědi v  zásadě stejné, udělte dru-hé odpovědi kód 79. Například zmiňuje-li odpověď „lov zvířat pro potravu“ a  „zabíjení zvířat pro kůži“, udělte první odpovědi kód 11 a  druhé 79. Je-li uvedena pouze jedna odpověď, kódujte druhou jako 99.Po vyhodnocení celé úlohy byl dvěma správným odpovědím přidělen kód 20 a  jedné správné odpovědi kód 10.