128   TIMSS 2011 Odpovědi českých žákůKód odpovědi 10 79 99 Četnost (%) 2007 62,7 31,1 6,2 Četnost (%) 2011 60,0 33,7 6,3 Úloha patřila k  méně obtížným. V  České republice ji úspěšně řešilo 60 % žáků, což je na úrovni me-zinárodního průměru. Výsledek je podobný jako v  roce 2007. V  obou šetřeních byli také úspěšnější čeští chlapci než dívky (shodně o  9 %). Se všemi uvedenými předměty mají žáci běžnou zkušenost. S  pojmem energie se setkávají jak v  běžném životě, tak ve školní výuce, v  prvouce i  v  přírodovědě. Problém mohla činit vlastní formulace odpovědi. Někteří žáci tušili souvislost s  elektřinou, ale odpo-vědi typu „baterky“ nebyly dostatečné, jiní žáci neodpovídali na otázku a  psali o  využití daných věcí.Úloha P43 (S06_ 01)K  měření teploty vody ve čtyřech různých kádinkách byly použity čtyři různé teploměry. Který tep-loměr naměřil nejteplejší vodu?Cíl úlohy: Vysvětlit, že ohřívání znamená zvýšení teploty Dovednost: Používání znalostí Obtížnost: 1 Úspěšnost (%)Celkem Dívky Chlapci Česká republika (2007)90,3 90,8 89,9 Česká republika (2011)92,4 93,8 90,9 Mezinárodní průměr (2011)91,1 91,5 90,7 Odpovědi českých žákůOdpověďA B C D Četnost (%) 2007 1,5 90,3 5,6 1,8 Četnost (%) 2011 0,5 92,4 3,9 3,2 A)100 80 60 40 20 0 100 80 60 40 20 0 100 80 60 40 20 0 100 80 60 40 20 0 B)C)D)