Pro práci s úlohami uvolněnými z mezinárodních šetření přímo ve výuce připravila Česká školní inspekce také dva specifické vzdělávací moduly, které jsou zaměřeny výlučně na rozvoj čtenářských dovedností žáků a které jsou nabízeny pouze distančně prostřednictvím platformy Microsoft Teams.
Jeden webinářový modul (A) se věnuje 
rozvoji čtenářských dovedností žáků v 
odborném vzdělávání a 
určen je 
primárně pro 
učitele středních odborných škol. Druhý modul (B) se věnuje 
mezipředmětovému významu rozvoje 
čtenářských dovedností v 
přírodovědných předmětech a 
vhodný je 
primárně pro 
učitele základních škol a 
víceletých gymnázií.
 
 
Nejnovější národní i mezinárodní zjištění potvrzují klíčovou 
roli čtenářských dovedností. Jedná se o oblast, která je pro každého člověka důležitá sama o sobě, ať již při vzdělávání, ve volném čase nebo v pracovním prostředí. Zároveň jsou ale čtenářské dovedností významným předpokladem úspěšného zvládání celé řady dalších oblastí. Velmi potřebné je proto při výuce vnímat 
čtenářské dovednosti jako 
oblast, která má
 silný mezipředmětový charakter a potenciál k rozvoji nejen v hodinách českého jazyka a literatury, ale napříč jednotlivými předměty.
Modul A: Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností žáků středních odborných škol – práce se slabšími a méně motivovanými čtenáři ve výuce (primárně pro učitele SOŠ)
Pozornost je věnována práci s žáky středních odborných škol, u kterých nízká úroveň čtenářských dovedností může představovat ohrožení z hlediska uplatnění a úspěchu v osobním i pracovním životě. Vzdělávací program nabízí jak 
inspiraci k
 rozvíjení motivace ke čtení a
 aktivizaci žáků ve výuce, tak především doporučení a konkrétní náměty pro 
rozvoj čtenářských dovedností nejen ve
 všeobecně vzdělávacích, ale také v
 odborných předmětech.
Modul B: Inspirace pro zkvalitňování výuky čtení a k podpoře čtenářských dovedností v rámci přírodovědných předmětů (primárně pro učitele ZŠ a víceletých G)
Pozornost je věnována jak 
inspiraci k rozvíjení samotné oblasti 
čtenářských dovedností, tak i nabídce konkrétních inspirací pro 
rozvoj čtenářských dovedností v hodinách 
přírodovědných předmětů.
Rámcový obsah – modul A, B
Vzdělávací program je realizován
 prostřednictvím MS Teams v rozsahu 5 hod. (obvykle 9:00–14:00). Je možné přihlásit i
 více účastníků z
 jedné školy.
V případě zájmu o účast nám 
prosím zašlete požadavek prostřednictvím systému InspIS HELPDESK (
https://helpdesk.csicr.cz):
1. téma požadavku: Vzdělávací akce a semináře ČŠI,
2. uveďte název semináře – 
Inspirace modul A nebo 
Inspirace modul B,
3. uveďte jména účastníků,
4. uveďte e-mailové adresy účastníků,
5. uveďte preferovaný termín konání.
Následně Vás budou kontaktovat pracovníci České školní inspekce, kteří s Vámi dořeší veškeré další souvislosti. V případě dotazů se obraťte na Martinu Pechovou, e-mail: 
Martina.Pechova@csicr.cz, tel.: +420 739 519 674.