Rozvoj jazykové gramotnosti

Dotazníky pro učitele cizích jazyků a ředitele školy sledují vybrané základní indikátory podstatné pro úspěšný rozvoj jazykové gramotnosti žáků – materiální, prostorové i personální podmínky, klíčové znaky úspěšné výuky i jejího zaměření. Pro použití ve školách jsou zásadním přínosem popisy tří základních úrovní možného naplnění indikátoru – umožňují srovnání reálného stavu školy s externím standardem a identifikaci oblastí, v nichž škola v rámci uvedeného okruhu indikátorů prozatím za vynikající úrovní zaostává.
 
Ideálním způsobem použití je vyplnění dotazníku pro učitele každým učitelem cizích jazyků ve škole a dotazníku pro ředitele někým z vedení školy – na základě popisů úrovní u jednotllivých indikátorů každý z vyplňujících vyjádří svůj pohled na úroveň naplnění jednotlivých indikátorů. V následné společné diskusi může dojít ke sjednocení názorů na stav školy v oblasti rozvoje jazykové gramotnosti a stanovení priorit a cílů směřujících ke zlepšení aktuálního stavu.

Dotazník pro učitele pro jazykovou gramotnost ve formátu elektronické publikace: 

Ve formátu pdf ke stažení zde

Dotazník pro ředitele pro jazykovou gramotnost ve formátu elektronické publikace: 

Ve formátu pdf ke stažení zde