Rozvoj sociální gramotnosti

Rozvoj sociální gramotnosti je v jen velmi malé míře závislý na materiálních podmínkách pro výuku a není ani specificky vázán na některou vzdělávací oblast. Pro rozvoj sociálních dovedností žáků je rozhodující to, jaké činnosti s žáky učitelé realizují, pro posouzení úrovně sociálních dovedností žáků je pak klíčové, jak reagují v jednotlivých konkrétních situacích.
 
Poskytnuté materiály popisují konkrétní činnosti, které učitelé mohou žákům předkládat během výuky, a ke každé činnosti popisují dovednosti žáků, kterými je možné doložit zvládnutí daného aspektu sociální gramotnost žákem. S ohledem na věková specifika má materiál dvě varianty – pro děti v předškolním vzdělávání a pro žáky v základních a středních školách.
 
Materiály může jako zdroj inspirace použít učitel jakéhokoli vyučovacího předmětu – na jedné straně může po prostudování sám zvážit, nakolik popisované úkoly pro své žáky připravuje, na druhé straně může posoudit, nakolik jsou žáci schopni reagovat způsobem popsaným u jednotlivých indikátorů.

Soubor indikátorů rozvoje sociální gramotnosti - PV ve formátu elektronické publikace: 

Ve formátu pdf ke stažení zde

Soubor indikátorů rozvoje sociální gramotnosti - ZV, SV ve formátu elektronické publikace: 

Ve formátu pdf ke stažení zde