Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 22. poradě vedení MŠMT dne 16. 6. 2020 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2020/2021 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.
Kritéria jsou formulována pro potřeby 
vnějšího hodnocení instituce a vytvářejí logický rámec, který umožňuje hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a školských služeb 
na úrovni školy, 
vzdělávacího programu a 
vedení pedagogického procesu. Tento rámec umožňuje sledovat dosahování cílů vzdělávání podle školních či akreditovaných vzdělávacích programů a vyhodnotit pokrok škol v čase. 
Agregované údaje jsou 
podkladem pro hodnocení efektivity vzdělávací soustavy a jejích částí.
Kritéria jsou zpracována v 
modifikacích pro 
mateřské školy, 
základní školy, 
střední školy – 
gymnázia, 
střední odborné školy, 
vyšší odborné školy, 
základní umělecké školy, 
školní družiny a 
školní kluby, 
domovy mládeže, 
domovy mládeže se školou a 
internáty, 
střediska volného času, 
diagnostické ústavy, 
výchovné ústavy, 
dětské domovy se školou a 
střediska výchovné péče a pro 
školská poradenská zařízení. S kritérii je možné pracovat také v rámci 
autoevaluačních aktivit jednotlivých škol a školských zařízení a také v rámci hodnocení škol a školských zařízení 
ze strany jejich 
zřizovatelů.
 
Hodnocení škol a školských zařízení je na základě těchto kritérií prováděno na 
čtyřstupňové hodnoticí škále stanovené a schválené Českou školní inspekcí, jejíž jednotlivé úrovně jsou označeny jako 
výborná, 
očekávaná, 
vyžadující zlepšení a 
nevyhovující. Vodítkem pro hodnocení jsou pak popisy jednotlivých úrovní u každého kritéria a interní metodické instrukce specifikující a sjednocující pohled na dílčí aspekty jednotlivých kritérií.
Ve zveřejněném dokumentu jsou kromě znění jednotlivých oblastí tzv. kvalitní školy a na ně navázaných hodnoticích kritérií k dispozici také popisy těchto kritérií (reflektující nejvyšší, tedy výbornou úroveň).
Ve formátu elektronické publikace:
Ve formátu pdf ke stažení 
zde.